2018. december 22., szombat

Karácsonyfa alátét


A karácsonyi hajtás a varrásban is jelentkezett. Az utolsó pillanatban szólt a lányom, hogy varrjak neki egy karácsony fa alátétet, mert félti a fát az 1 éves cicájától. Mivel kevés idő volt rá és tudom, hogy szereti az egyszerűséget, ezért egy könnyű mintát választottam. Az alátét 1 m átmérőjű kör lenne amit 9 cikkre osztottam. Először megrajzoltam egy 50 cm-es egyenest és kimértem 40 '-ot, majd újra 50 cm-t. Így kaptam egy háromszöget amibe belerajzoltam egy fenyőfát. Igaz először középen félbehajtottam, mert így biztosítottam be magamat, hogy biztosan egyforma legyen mindkét oldala. Utána kivágtam a sablont és 3 zöld színű anyagból kivágtam 3-3 db-ot.






A kivágott darabokat elhelyeztem a körbe amiben először berajzoltam a 40 '-os vonalakat és így könnyebb volt rá gombostűznöm a fákat.Aztán körbevarrtam a fenyőket. Úgy jött ki a minta, hogy az alsó ág egy kicsit átnyúlt a másik körcikkbe és így az egyik oldalon az egyik takarta a másikat. Most már kivághattam a kört.















Az eligazítás után levágtam a fenyőfák alsó részénél a felesleges alapanyagot ami már rétegelve volt a fedlap alatt egy vékony kesztyű béléssel és hátlappal. Majd körbeszegtem a fenyőfák alját és így megkaptam a végső darabot.










A fa felállítása után már csak ki kell vágni a közepén a megfelelő kis köröcskét és azt is körbeszegve kész is az alátét. Remélem tetszeni fog neki. nekem pedig nagy megkönnyebbülés , hogy még időben elkészültem vele.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése