2014. március 10., hétfő

Varróiskola : Sashiko

A találkozóknak és az internetnek köszönhetően nagyon sok varrástípussal és quilting elnevezéssel lehet találkozni. Mivel  szeretek új dolgokat kipróbálni, ezért úgy gondoltam, hogy sorba szedem ezeket és bemutatom, hogy boldogultam a használatukkal és mik készültek ilyen stílusban.
Elsőként nézzük a sashiko-t. Ezzel kapcsolatban beszereztem egy könyvet ami nagyon sok ismeretet tartalmazott ezzel a technikával kapcsolatban.

Az ilyen varrás jellemzője, hogy fonállal történő varrás segítségével készülnek a különböző minták. A varrásnál oda kell figyelni, hogy a kereszteződéseknél hogy folytatjuk a mintát. A könyvben példával illusztrálták a rossz és a jó varrást.

Rengeteg varrásminta található benne.




Én is elkezdtem egy blokkot varrni . Először vízszintesen oda-vissza, utána pedig függőlegesen. Így a varrástalálkozások szépen kijöttek és nem keresztezték egymást.


A kész blokkal meg voltam elégedve, bár még sok gyakorlás kell, hogy szép egyenletes legyen a varrás. Még nem tudom, hogy mi lesz belőle, mert több ötletem is van a blokkok felhasználására (Még van 2 másik mintás is). Vagy párnaközép lesz belőle, vagy egy táska eleje. ha elkészül, majd megmutatom. Most még csak a kész blokkban gyönyörködöm.





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése