2013. szeptember 17., kedd

Vissza a kezdetekhez

A foltvarró csoportban valaki segítséget kért ahhoz, hogy hogyan kezdje el ezt a tevékenységet. Persze rengeteg hozzászóló adott neki tanácsot. Én ezért nem is írtam semmit, de gondolatban végigfutottam azon, hogy nálam ez hogyan is kezdődött. Éppen csipkeverő korszakomban voltam, amikor unoka húgom egy párnát mutatott amit a "nagymama virágoskertje" technikával varrt meg. Nagyon megtetszett és elhatároztam ilyeneket Én is varrok. Akkor varrtam az alábbi párnákat.


Később annyi párnát varrtam, hogy nem győztem elajándékozni az ismerőseimnek. Ekkor gondoltam először arra, hogy magasabb szintre viszem ezt a tevékenységet. Rátaláltam egy nagyszerű oldalra (http://www.incompetech.com/graphpaper/hexagonal/) ahol beállíthattam a nagyságát a használni kívánt alakzatnak és annyit nyomtattam belőle amennyi éppen kellett a terítő varrásához. Én 2,5 cm-es oldalúakat használtam és egy  4 cm-es sablon alapján szabtam ki az anyagokat. Ugyanakkor a kisebb méretet beállítva tervezésre is alkalmas volt. Az anyagok is kikerültek a háztartásban előforduló maradékokból. Nem került pénzbe, csak a saját munkámba.
Első terveim egyike:

Ez alapján elkészült a kész takaró is.


Segítség a munkafolyamat elképzeléséhez:


Ez az ágytakaró teljes egészében kézi varrással készült. Szerintem ez az egyik  legegyszerűbb technika a foltvarrásban.
Azóta már egy második ágytakarót is varrtam. Ennél már csak rétegzés van hátra. A fényképen nem látszik, de a másik oldalon is végigfut a zöld-sárga szél.


Ha valakinek van türelme ilyeneket varrni az elkezdheti a varrógépes foltvarrást. Én ezek után határoztam el, hogy most már elég elhivatottságot érzek magamban ahhoz, hogy elmenjek egy kezdő foltvarró tanfolyamra. (Folyt.köv.)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése